miércoles, 1 de junio de 2011

QUIMETA

1 Juny 2011
Nom: QUIMETA
Lloc: Es Pabelló, Cadaqués

La Quimeta a Cadaqués i més al casc antic és tota una institució, i no només ho dic perqué ella i només ella sigui la Quimeta de les Anxoves la Quimeta, sino també perque és una de ses dones de Cadaqués que formen part del poble tant o més que es Cucurucuc mateix. És riallera, salada com la més maca de ses anxoves pròpies i pigada molt pigada, “nena pigada nena estimada”, viua i picara com la que més a mi m’encanta escoltar-la parlar, i és que llueix un llenguatge irònic, cadaquesenc salant a l’estil més autòcton i sempre en té una de bona de dir i explicar, les millor anècdotes per a mi són ses familiars és la mare d’en Rutxi i en Jordi... de casta le viene al galgo, GUAPA QUIMETA!!!

Quimeta en Cadaqués en general y en el casco antiguo en concreto es toda una institución, no solo lo digo porque ella y solo ella sea la Quimeta de ANCHOAS LA QUIMETA, sino que también porque es una de estas mujeres de Cadaqués que forman parte del pueblo tanto o más como Es Cucurucuc mismo... Es simpática y salada como la más guapa de sus anchoas y pecosa muy pecosa en catalán decimos “nena pigada, nena estimada”, viva y pícara a partes iguales, a mi me encanta escucharla hablar, y es que luce un lenguaje irónico, cadaquesense, salado al más puro estilo autóctono y siempre tiene una de buena para explicar, las mejores anécdotas para mi son las familiares, es la madre de Rutxi y Jordi... de casta le viene al galgo, GUAPA QUIMETA!!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario