lunes, 10 de octubre de 2011

SR. PUJOL

10 OCTUBRE 2011
Nom: SR PUJOL
Lloc: Plaça Dr Trèmols, Cadaqués

Assentat al banc del sinofós, el senyor Pujol repassa la premsa del dia, amb la seva habitual parsimònia i educació, és sens dubte un home culte, Cadaquesenc adoptiu des del 1949 i que treballa a l’Ajuntament des d’el 2 Octubre de 1979, em sorprèn l’exactitud i claritat meridiana de la seva memòria, és un home interessant, plè d’anècdotes i s’em fa molt agradable parlar amb ell distèsament,li pregunto què li agrada de Cadaqués i em respòn amb un rotund TOT, i si té alguna afició i em diu que és un amant dels Escacs, em ve al cap en Marcel Duchamp i li pregunto si el va conèixer i em diu que sí, però que va ser quan era molt jove i tenia 12 o 13 anys, veig que no li vol donar importància, és una persona humil que no vol aixecar polsegueres, tot i això el que sí que em comenta és que era molt amic d’en Joan Ponç el pintor i que amb ell passaven tardes senceres jugant als escacs, d’ell m’explica que era una persona molt extrovertida i divertit però que era molt dolent jugant a la botifarra, que va estar temps al Brasil i emocionat em diu “conèixes la pelicula Cuando Ruge la Marabunta?” “i tant!” contesto, doncs en Joan Ponç s’hi va trobar en persona al Brasil, es veu que cap als anys 60 estava en un poblet del Brasil i els van avisar que havien de marxar corrents per una marabunta de formigues que s’ho menjava tot...uau! quines històries! M’estaria hores i hores parlant amb aquest senyor tant humà, simpàtic i contacontes, del que sempre es pot aprendre algo o tant sols disfrutar d’una bona història...

Sentado en el banco del “si no fos”, el Senyor Pujol repasa la prensa del día, con su habitual parsimonia y educación, es sin duda un hombre culto, cadaquesense de adopción des del 1949 y que trabaja en el Ayuntamiento des de el 2 de octubre de 1979, me sorprende la exactitud y claridad meridiana de su memória, es un hombre interesante, lleno de anécdotas por contar y se me hace agradable hablar distendidamente con él, le pregunto que le gusta de Cadaqués y me responde un rotundo TODO, si tiene aficiones le pregunto y me cuenta que es un amante del ajedrez, me viene a la cabeza Marcel Duchamp y le pregunto si lo conoció, y me dice que sí, però que cuando era muy muy joven, tendría entonces dice unos 12 o 13 años, veo que no le quiere dar importancia, es una persona humilde que no quiere levantar polvareda, aún así lo que sí me comenta es que era muy amigo de Joan Ponç, el pintor y que con él pasaban tardes enteras jugando al ajedrez, de él me cuenta que era una persona extrovertida, divertido, pero que era malisimo jugando a la “Botifarra”, que estuvo un tiempo en Brasil, y emocionado me pregunta si conozco la peli de “Cuando ruge la Marabunta” por supuesto le contesto, pues Joan Ponç se lo encontró en persona, allí, en Brasil, se ve que allá por los años 60 estaba en un pueblecito del Brasil y les avisaron que debían marchar deprisa por una marabunta de hormigas que se lo comía todo....uau!!! que histórias, estaría horas y horas hablando de este señor tan humano, simpático y cuentacuentos, del que siempre se puede aprender algo, o tan solo disfrutar de una buena história.



No hay comentarios:

Publicar un comentario